نحوه صادرات زالو وموانع پرورش در ایران

نحوه صادرات زالو از کشور ما به کشورهای اروپایی و آسیایی به دلیل عدم حمایت مسئولین و دولت یک مشکل و مانع در راه پرورش و صادرت زالو طبی بوده است.

در کشورهای آسیایی و به خصوص جهان سومی که ما در آن زندگی میکنیم شغلهای جدید و نوظهور فرصتی را برای سرمایه‌گذاران و حتی تاجران که به سبب وجود چنین صنعت و شغلی در بازارهای جهانی درصدد راهی برای ورود به این باز هستند. زالو از جمله موجوداتی می باشد که هم در داخل و خارج کشور مشتریان خود را دارد.

زالو از خانواده نرم تنان بوده و طالب های خود را در کشورهای جهان سوم و پیشرفته دارد. از زالو های طبی برای درمان بیماری های بدن از دوران قدیم تا به امروز در کشورهای جهان سوم و حتی پیشرفته به دلیل داشتن مزایای مفید و کار آمد مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه صادرات زالو موانع پرورش در ایران

موانع صادرات زالو

صادرات زالو به دو صورت امکان پذیر خواهد بود

  • صادر کردن خود زالو.
  • استخراج آنزیم های درون زالو توسط یک سری شرکت های دارویی داخلی و صادر نمودن محصول حاصل.

هر دو نوع روش در یک سری از کشورها مثل فرانسه، آلمان، انگلستان و روسیه به صورت کاملا قانونی و بهداشتی انجام شود. هر ۲ روش بالا علاوه بر ارزش های درمانی که دارد باعث اشتغال‌زایی و ارز آوری برای این کشورها خواهد بود.

طبق یکسری آمار که برخی خبرگزاری ها ارائه دادند به این نتیجه رسیده اند که سود حاصل از پرورش زالو طبی در کشوری مثل روسیه از درآمد نفتی کشور مثال ایران بیشتر است. کشورهای مثل انگلستان و روسیه از راه صادرات زالو درآمد بسیار هنگفتی را نصیب کشور خود می کنند.

مهم ترین و قدیمی ترین نوع زالو طبی در جهان برای کشور ایران بوده ولی به دلیل یکسری مشکلات و عدم حمایت دولت امکان صادرات و پرورش زالوی طبی در کشور دچار مشکلات قرار گرفته است.
نحوه صادرات زالو مراحل پیچیده خود را دارد که بایستی از یک سیری از ارگانها داخلی و خارجی مجوز مورد نظر خود را دریافت کنند.

نحوه صادرات زالو موانع پرورش در ایران

خریداران زالو طبی چه کشور هایی هستند

در میان کشورهای اروپایی و آسیایی انگلستان هم در زمینه صادرات و هم خرید زالو فعالیت می کند. کشور روسیه به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و وضعیت خوب در صادرات زالو رتبه نخست را کسب نموده است. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از سازمان بیوفارم انگلستان این کشور توانسته در سال ۲۰۰۴ در حدود ۴ میلیارد زالوی طبی به ارزش هر کدام یک و نیم پوند به خارج از کشور صادر کند.

امروزه ترکیه در کنار بانک خون خود با تاسیس بانک زالوی طبی توانسته اکثر کشورهای اروپایی را مشتری دائم خود کند و کشور ایران هم جز وارد کنندگان این موجود با ارزش میباشد.

زالوی طبی در کشور آمریکا در حدود ۶ دلار و در کشورهای اروپایی بین ۳ تا ۴ دلار به فروش میرسد. شرایط پرورش زالوی طبی نیازمند به کمترین امکانات بوده و نحوه صادرات آن در بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار گسترده تر از ایران است.
کشور ایران به طور رسمی در زمینه صادرات زالوی طبی هیچگونه برنامه را ندارد و اگر هم صادرات صورت گرفته باشد به طور غیر رسمی بوده که تعداد آن بسیار اندک می باشد که ضعف در تولید و پرورش زالو را نشان میدهد.

به دلیل وجود هزینه های بسیار اندک پرورش زالو ایرانی در مقایسه با کشور های اروپایی، همچنین سابقه و قدمت بسیار طولانی زالو درمانی در طب های سنتی و قدیمی در کنار داشتن شرایط آب و هوای بسیار مناسب برای پرورش زالو مهم تر از همه به دلیل داشتن بازار خاورمیانه می توان پرورش زالو در کشور را به عنوان بهترین کسب درآمد زایی در جایگزین نفت قرار داد.

نحوه صادرات زالو موانع پرورش در ایران

نحوه صادرات بهترین نژاد زالو طبی به خارج از کشور

همانطور که شما اطلاع دارید ما در ایران سه نوع نژاد زالو طبی داریم که به نام نام‌های هیرودو اورینتالیس، هیرودو مدیسینالیس و وربانا تقسیم بندی می شود.

امروزه بیش از ۱۰۰ نوع آنزیم پروتئینی بسیار مفید و کارآمد در بزاق اورینتالیسم کشف شده است و به این معناست که دارای بیشترین خواص درمانی خواهد بود.
بهترین نوع زالوی طبی برای صادرات به تمامی نقاط جهان از کشور ایران را می‌توان همان گونه اورینتالیس معرفی کرد.

شما مشتریان محترم می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه صادرات زالوی طبی با نمایندگان ما تماس حاصل فرمایید.