انواع گونه های زالوی طبی در ایران

انواع گونه های زالوی طبی در ایران

انواع گونه های زالوی کشف شده در نقاط مختلف جهان چیزی در حدوده ۶۵۰ گونه میباشد. محل زندگی و تولید مثل زالوها در محیط های مرطوب و آبی بوده که چند گونه از آنها در خشکی هم قادر به زندگی هستند. انواع گونه های زالوی طبی با توانایی درمانی در زمینه پزشکی در حدود ۱۵ نوع میباشد.

فقط ۳ نژاد از انواع گونه های زالوی طبی در ایران به صورت کاملا بومی در مناطق شمالی مانند گیلان، مازندارن زندگی میکنند.

 

 انواع گونه های زالوی پزشکی

  1. هیرودو مدیسینالیس
  2. هیرودو  اورینتالیس 
  3. هیرودو  وربانا

آیا میتوانید انواع گونه های زالوی طبی که در ایران زندگی میکنند را از هم شناسایی کنید؟ این تفاوت در کجای بدن زالو های طبی وجود دارد؟  آیا ما میتوانیم زالو های طبی که در  مناطق ما زندگی میکنند را از زالو های دیگه تشخیص بدهیم؟

 

انواع گونه های زالوی طبی در ایران

ما برای شما ۳ نژاد زالوی طبی که در پزشکی و آرایشی استفاده میشد را در این عکس جمع آوری نموده ایم .

 

تفاوت رنگی انواع زالوی طبی

همانطور که در عکس بالا  مشاهده می نمایید ما سه نژاد از انواع گون های زالوی طبی را برای شما با اختلاف رنگ روی بدن آنها  نشان داده ایم که بهترین نوع  گونه زالوی ازنظر گیرایی مدیسینالیس و اورینتالیس بوده و گونه وربانا وارداتی بوده که گیرایی کمی دارد. به دلیل واردات زالوی وربانا از کشورهای همسایه غربی احتمال انتقال بیماری توسط این گونه به انسان را بالا میبرد.به دلیل مسائل پهداشتی و این نکته که زالو از خون تغذیه مینمایید باید زالو را از مراکزی تهیه کنید که کاملا در محیط استریل و دور از آلودگی پرورش داده اند.

 

آشنایی با اندازه زالو های طبی سنتی

  1. لارو              ( کوکون )
  2. سوزنی         ( ۳٫۵ الی ۵ سانت )
  3. طبی            (۵ ال ۷٫۵ سانت   )
  4. مولد جوان     ( ۷٫۵ الی ۱۲ سانت)

اندازه زالوی طبی

اندازه زالوی طبی

قیمت خرید انواع زالوی طبی

تعدادی از سایت ها و افراد سودجو در زمینه زالوهای طبی به جای مدیسینالیس و اورینتالیس که کیفیت بهتری داشته از وربانا که وارداتی بوده و با قیمت بسیار ارزان تر آن ها را به فروش میرسانند. شما عزیزان میتوانید در جهت خرید و فروش انواع نمونه زالوی طبی با کیفت بالا و استریل توسط سایت تخصصی زالوی من ارتباط برقرار نمایید.